Hlavička 4
| 14.3.2012 13:00

Nezaručené zprávy a drsné drby z Brna...

 Čtěte a přidávejte i své vlastní zákulisní informace...

Diskuze


Nový příspěvek

13.4.2017 0:08 Brno
dnesnibrno.cz
27.10.2016 13:22 Drfg
Tato spolecnost je podvod napojeny pres Rusnakovou az k Babisovi a o svoje penize prijdete
13.10.2015 9:13 Hudlik petr
Nepiste lzi zadnou podminku nemam starosta krasny zase dalsi soud prohral .proc nepisete o jehho prohranych soudech ktere plati s obecnich penez!!!!!!!!!!nebo vas uplatil!!!!!!!!!
21.1.2015 7:52 mgr Žiška, Brno, autor je sociolog v důchodě
Vážení přátelé.
Přestože nejsem známý, dovoluji si podat kompromisní návrh
k přestavbě nádraží v Brně. Nádraží myslím v množném čísle,
protože jsem názoru, že železniční problematika je na jihu Moravy
daleko širší. Pracoval jsem deset let v provozu ČD a stále ještě
jezdím vlakem, což si myslím, že je podstatné.
Obě nádraží jsou potřebná, jak staré tak nové. Navrhuji zavést
v Brně pojem VELMOŽ, což je zkratka pro velký městský okruh
železniční, který je již zčásti hotov, jen je třeba ho dále budovat
a propagovat. Po krachu tramvajových diametrů, které se vůbec nezačaly v Brně stavět je to jediný způsob, jak udržet MHD ve stavu bez kolapsů.
Jak již jsem řekl, část VELMOŽe již existuje. Jedná se o nádraží Řečkovice, Královo Pole, Lesná, Židenice, budované nové hlavní nádraží,
možnost napojení Heršpic, či vybudování dalšího nádraží Brno-jih,
nádraží Bohunice. Tato část VELMOŽe je již částečně hotova, jedná se jen o zprovoznění některých nádraží příměstskými vozy a napojení některých
nádraží na MHD, což je největší dlouhodobý dluh tohoto města železniční dopravě. Jedná se především o nádraží Židenice. Věřím tomu, že zanícení lidé i funkcionáři vymyslí další zdokonalení VELMOŽe, především ti, co
mají blízko železniční branži a nechtějí se tohoto druhu dopravy jen zbavit. Je jen škoda, že SUDOP zatím neumožnil zapojení velkých měst mimo Prahu, výzkumem využití tramvajových kolejí příměstskými vlaky, hlavně v odlehlých městských oblastech.
I když mohu mít mnoho nepřátel díky navrhovanému řešení, jsem názoru,
že si praxe stejně vynutí respektovat tento přístup.
Křižující nádraží systému VELMOŽ by byly přestupními stanicemi
mezi osobními vlaky i rychlíky. Nádraží Brno-jih, které by bylo na tomto
křižujícím systému by případně navíc umožňovalo i přestup z vlaků systému VRT(vysokorychlostních tratí), pokud se budou budovat.
Jinak systém VRT je vhodnější zaústit na stávající nádraží, než na nádraží u řeky, protože je problém, jak se tam s tratěmi přes Brno dostat. Je to daleko.
Všechna větší města v Evropě již mají dvě nádraží. Kdyby se stal nějaký atentát, mělo by Brno možnost nerušeného průjezdu městem. Jedno nádraží by mohlo nerušeně zastupovat i druhé nádraží. Nechápu, proč t.zv. zasupitelé Brna o tomto nemluví? Nejsou v tom i jiné zájmy?
Mgr Antonín Žiška
autor je sociolog
3.8.2014 20:28 mgr Trvalý, Brno
Zajímavá frekvence příspěvků, nebo ty ostatní mažete ?
No teď to aspoň rychle zjistím.
15.5.2014 6:44 mgr Žiška, Brno
V severnější části Brna došlo ke kalamitě na ovocných stromech, že jim nějaké housenky či píďalky
ožraly listy i květy, takže je z velké části zničena úroda. Nebezpečí je i pro stromy, především
pro výsadbu či mladé stromky, ýe se olistění již neobnoví. K podobné kalamitě již došlo asi
před sedmi léty, za většinového mlčení sdělovacích prostředků. Když k tomu připočteme mlčení
všech výborů i podvýborů, což se především, týká zemědělských oborů i fondů životního prostředí.
Mám obavu, že se toto týká i rozvoje civilizace vůbec. Zahrádkáři toto velice těžce nesou, velice
těžce se jim o tom hovoří. Že tento koníček prodlužuje lidský věk, pomáhá ozelenit část nejen města,
ale i šetří zdraví všech obyvatel, je neoddiskutovatelné. Nechci vyvolat ekoterorizmus jak pro
postřiky, tak proti postřikům. Je jen třeba sledovat výskyt těchto škůdců a varovat před jejich výskytem
včas. Globální politické problémy jsou sice důležité, ale mimo toho, co řekl ministr obrany bychom
se měli zaměřit i na oblastní problematiku, což nám doposud chybí. Nabízím tuto mailovou adresu:
hsmsmns@volny.cz k diskuzi na toto téma. Bude třeba vyrobit či užívat i internetové stránky či sociální
sítě.
21.4.2014 21:26 Hudlik
Starosta za ods vladan krasny si v loni udelal radnici s objektu matrske skolky oderska 4 pripravil deti v brne o 120 mist co vi na to
8.4.2014 7:29 mgr Žiška, Brno
Navrhuji, aby bylo jako bod na Vašem volebním programu byl bod, že odsunujete referendum o připojení Moravy k Rakousku o dva roky.
Do té doby by mohlo proběhnout referendum o samosprávě Moravy jako o zemském zřízení.

Tonda Žiška, Brno
sociolog v důchodě.
27.3.2014 7:18 Banoch
Plicie se mela zamerit na vladana krasneho starostu stareho liskovce na jehho predrazene zakazky o miliony a kriva obvineni naposledy krive obvinil petra hudlika apani lenku malou a kde bere miliony na nakup nemovitosti
13.3.2014 12:38 alfred
vraťte školné když neumíte spočítat jaký je rozdíl mezi přihláškami do MŠ a počtem míst v MŠ,Už vím proč nezvyšovat počty MŠ vy máte svoje děti,popř. vnuky umístěny - ohlas na televizní zpravodajství z Brna
11.2.2014 22:41 mgr Žiška, Brno, autor je sociolog v důchodě
Několikrát jsem se pokusil napsal článek
Velmož, který by zachoval jak stávající, tak umožnil stavbu nového nádraží. Článek se jmenuje Velmož, což je zkratka pro Velký městský okruh železniční. Zato možnost je kompromisem pro oba projekty v městě Brně. Proč se záměrně tento třetí projekt zamlčuje?Jako bývalý ajznboňák cosi o tom vím z praxe.Přesto jsem optimista, protože vím, že žádná jiná možnost neexistuje. Doprava na Přerov je v nevyhovujícím stavu. To víme všichni a nikdo nevolá po dalším železničním koridoru. To jsou otázky, které svědčí o neodborném přístupu zadavatelů. Velký městský okruh železniční (VELMOŽ)bude muset existovat, protože MHD to jinak neutáhne.
10.12.2013 20:50 bob
Jak je možné, že zastupitelé Brna (koho zastupují ?) pojmenovali uličku Václava havla i přes jasné odmítnutí občany v referendu ??
25.6.2012 19:39 croco
Celá problematika předškolního vzdělávání je mi momentálně z větší míry ukradená, podstata problému, na který jsem se pokusil upozornit, leží jinde.
23.6.2012 21:49 Kostelník
Ja se divím, že se zabýváte nedostatečnou kapacitou mateřských škol. Kdyby předmětem
byla kapacita nápravných zařízení, to by bylo jiné kafe. Takhle budem muset čekat, až se
toho po navrácení majetku ujme církev svatá.
16.6.2012 14:26 croco
Zajímavé je, jak řeší nedostatečnou kapacitu mateřských škol kraj ve spolupráci s volnočasovým sdružením Lužánky. Společně se chytají otevřít novou školku o dvou třídách v centru Brna (prostory patřící Lužánkám), každá třída pro cca 17 dětí, v každé z nich kromě učitelky ještě asistentka na plný úvazek. Spolufinancováno po dobu prvních tří let z peněz EU. Také byste chtěli dítě umístit do takto nadstandardního zařízení? To byste museli být buď zaměstnanci kraje, nebo právě Lužánek. Každá tato parta totiž bude mít vyhrazenou jednu třídu. Je to vlastně taková luxusní firemní školka za státní peníze. Podle nastávajícího ředitele plánovaného zařízení by finance ani po skončení projektu neměli být problém. Koho tato informace zajímá, bude ovšem muset trochu hledat sám. Upřesňující informace možná dodám časem.
7.6.2012 23:42 stará Blažková
Po Rathovi je prý s korupční kauzou na řadě někdo další. Ale nebude to Hašek, jak se tipovalo. Prý půjde o někoho z ODS, asi z Jižní Moravy. Tak schválně.
1.6.2012 8:15 Proč?
Proč o festivalu BMUE se neinformuje jinde než v jihomoravských médiích? Na ohňostroj se sejde 150 tisíc lidí a ve zprávách ani zmínka. Je to škoda. Kdo ví jak to napravit?
1.6.2012 0:11 Crackonoš
Pan Hos není žádný mafián. Je nemocný! Už neudělá ani krok bez běloby. Proto se mu taky v Brně říká kokainový medvídek.
28.3.2012 7:49 Nemelhobe
Podle mého názoru měl lobistu i Hitler nebo Stalin. Je spíš problém najít toho, kdo lobistu
neměl. Jde o to zjistit kdo radil Hitlerovi. Třeba by za to mohl dostat nibelovu cenu za mír.
Copyright 2005-2017 Moderní Brno