Hlavička 2
10.3.2018

Tramvaj Plotní: první práce začínají, Dornych se řidičům uzavře na rok

Autor: Pavla Hloušková | Zdroj: brnensky.denik.cz

Přes Dornych jezdí šestadvacetiletý Martin Přichystal z Březiny na Brněnsku každý den. Pracuje totiž ve firmě sídlící v areálu v blízkosti uzavřeného úseku Dornychu. Příjezd do práce mu v pondělí začínající uzavírka značně zkomplikuje.

Uzavírka může podle Přichystala ovlivnit i počet zákazníků, kteří do firmypřijedou. „V první části oprav bude náš vjezd úplně uzavřen. Bojím se, aby to neodrazovalo zákazníky,“ řekl. Provoz bude podle něj v místě navíc po dokončení stavebních prací horší než nyní.

Cestu Brňanům i dojíždějícím od pondělí zkomplikuje uzavírka Dornychu od křižovatky se Zvonařkou po Svatopetrskou. „Nejprve se musí udělat práce na dělicím pásu na Svatopetrské ulici tak, aby bylo možné později dopravu převádět z jednotlivých pruhů. Poté budou pokračovat práce na inženýrských sítích,“ přiblížil náměstek brněnského primátora Richard Mrázek.

Uzavřený úsek objedou místní řidiči několika cestami. Vybrat si můžou mezi trasou přes ulici Plotní nebo objížďkou ulicemi Masná a Černovická. Tranzitní dopravu odvedou z centra další dvě objízdné trasy. „Objížďky jsou podle mě naprosto v pořádku. Problém je však v neodpovídající délce stavby. Třicet měsíců mi připadá moc,“ kritizoval předseda spolku Brno autem Jan Mandát.

Na omezení se musí připravit i cestující městskou hromadnou dopravou. „Tramvajová linka 12 bude končit na Zvonařce. Náhradní dopravu do Komárova zajistí pravidelné autobusové linky 40, 48 a 63 posílené o mimořádnou autobusovou linku x12. Přestup cestujících bude v zastávce Úzká,“ zmínil některé výluky provozní ředitel brněnského dopravního podniku Jan Seitl.

Přeložka tramvajové tratě z Dornychu do Plotní má trvat dva a půl roku. První etapa stavby, práce na inženýrských sítích v Dornychu, potrvají rok. Cena projektu je 1,2 miliardy korun.

Brno /ROZHOVOR/ - Uzavírka Dornychu potrvá přibližně rok. „Komplikovanější bude úsek, který naváže, tedy křižovatka Plotní, Dornychu a Zvonařky,“ uvedl náměstek primátora Richard Mrázek.

Změnila se od začátku plánů cena stavby?
Na začátku jsme odhadovali náklady na 1,4 miliardy, pak jsme předpokládanou cenu snížili na 1,2 miliardy.

Přispěje stavba i k modernizaci Zvonařky?
Byli bychom rádi, kdyby se Zvonařka zmodernizovala. Je však v rukou soukromníka.

Řešíte návrhy spolku Brno na kole?
Bavili jsme se o tom, že by cyklotrasa byla v jedné rovině a s minimem obrubníků. Rádi bychom navázali třeba na chodník u Vaňkovky.

Copyright 2005-2018 Moderní Brno