Hlavička 4
13.3.2018

První den uzavírky Dornychu: klidný provoz, pekelná objížďka a zmatení cestující

Autor: Pavla Hloušková | Zdroj: brnenskydenik.cz

Prosím pozor, vůz jede jen do zastávky Zvonařka, upozorňuje od pondělí hlas cestující tramvajovou linkou číslo 12. Aby se dostali dál do Komárova, musí lidé na zastávce Úzká přestoupit na náhradní autobusovou dopravu. Cestu jim komplikuje uzavřená ulice Dornych, ze které se překládá tramvajová trať do Plotní.

Dostat se z centra města do Komárova chtěla v pondělí i Brňanka Helena Kostihová. „Jsem úplně zmatená. Je sice super, že jsem dostala letáček, ale teď nevím, kam mám jít na autobus. Doufám, že nejede z druhé strany,“ strachovala se na přestupní uzlu na zastávce Úzká.

Souhlasila s ní i Oksana Zhuravelová, která v Brně dlouho žije. „Plán je složitější, člověk musí mít čas si to prostudovat,“ uvedla.

Cestujícím, kteří při hledání správných zastávek tápali, pomohlo jedenatřicet informátorů rozmístěných po celé trase tramvajové linky 12. „Místní ví, kam mají jít, zmatení jsou hlavně cizinci. Pro ně máme letáčky i v angličtině, takže jim situaci bez problémů vysvětlíme,“ řekl jeden z informátorů, který si nepřál uvést své jméno.

Chaos kvůli uzavírce nepanoval podle brněnského dopravního podniku ani v dopravních špičkách. „Spoje nabíraly ráno i odpoledne zpoždění maximálně dvě nebo tři minuty. Také moc děkujeme cestujícím, kteří skutečně využívají přestupního uzlu na zastávce Úzká,“ řekla mluvčí podniku Barbora Doleželová.

Horší dopravní situaci v pondělí nezaznamenali oproti jiným dnům ani brněnští strážníci. „S ohledem na rozsah změn se řidiči s novou situací v této lokalitě vypořádali vcelku dobře,“ zhodnotil mluvčí městských policistů Pavel Šoba.

Doprava je v okolí uzavřeného Dornychu lepší než očekával automechanik Martin Přichystal, který pracuje přímo v místě uzavírky. „Objízdná trasa od Zvonařky směrem na Komárov je docela peklo, jsem rád, že to tu znám,“ kritizoval.

Ranní provoz však Přichystal hodnotil stejně jako strážníci. „Pokud bude stejný provoz jako první den stavby, téměř nic se nezmění. Pocítí to hlavně majitelé objektů,“ podotkl.

Zmatení jsou však podle něj i zákazníci firmy, v níž pracuje. „Polovina neví, kam má jet, a jezdí naprosto chaoticky. Pro mě se téměř nic nezměnilo, jen to, že do naší firmy vjíždím odjinud,“ konstatoval. 

Zajištění obslužnosti firem sídlících v Dornychu bylo podle brněnského primátora Petra Vokřála hlavní. „Úkolem dodavatelů bylo zajistit obslužnost všech objektů v ulici, abychom při stavbě umožnili místním podnikatelům přežít,“ zmínil.

Přeložka tramvajové trati z Dornychu do Plotní ulice je letošní největší investicí města. Stavba bude stát 1,2 miliardy korun a potrvá dva a půl roku. První část, práce v Dornychu, mají skončit za rok a půl.

Copyright 2005-2018 Moderní Brno