Hlavička 4
18.7.2018

Další výluka v Brně. Na páté a šesté nástupiště už vlaky nejezdí

Autor: MB - BH | Zdroj: brno.idnes.cz

Na nový jízdní řád si musejí od pondělí v Brně zvykat cestující ze směru Moravské Bránice a Náměšť nad Oslavou. Kvůli rekonstrukci dvou železničních mostů totiž začala první část avizované výluky na hlavním nádraží, kde se uzavřelo páté a šesté nástupiště.

Lidé, kteří přijíždějí od Náměště přes Zastávkuu Brna, musejí přesedat v Horních Heršpicích, o čemž je informují i průvodčí ve vlacích. Přímé spojena hlavní nádraží jezdí v pracovní dny jen brzy ráno nebo ve večerních hodinách. Také o víkendu dorazí až na hlavní nádraží, ale na jinou kolej než obvykle.

Cestující mohou využít i přestup na linkový autobus 405 ze Zastávky u Brna. Ten ale část své trasy jede po momentálně rekonstruovaném úseku dálnice D1. Z časových důvodů se tak lidem vyplatí přestoupit až v Horních Heršpicích.

 

Výlukový jízdní řád na hlavním nádraží (do 31. 8.)

 

  • Rychlíky R11 (Brno – Jihlava – České Budějovice – Plzeň): pojedou na zbylé koleje hlavního vlakového nádraží v Brně. 
  • Osobní vlaky S4 (Brno – Zastávka u Brna – Náměšť – Třebíč – Jihlava): v nepracovní dny a v brzkých ranních a večerních hodinách v pracovní dny pojedou na hlavní nádraží, jinak skončí v Horních Heršpicích, kde cestující přestoupí na linku S3. 
  • Osobní a spěšné vlaky S41 (Brno – Moravské Bránice – Hrušovany nad Jevišovkou): jeden ranní vlak a odpolední spěšné vlaky nahradí v pracovní dny autobusy, jinak všechny spoje pojedou na hlavní nádraží.

 

Podobná situace nastala i pro cestující na trase z Moravských Bránic. Osobních vlaků se výluka nedotkne, avšak ty spěšné nahradily autobusy.

„Vzhledem ke slabšímu prázdninovému provozu se zatím problémy na železnici neobjevily,“ poznamenala včera mluvčí Českých drah Monika Bezuchová

To se nejspíš změní 1. září, kdy přijde na řadu druhá část výluky. Část vlaků, které o prázdninách zajíždí pouze na jinou kolej, zamíří až na dolní nádraží. Dělníci ho nyní opravují, aby bylo pro lidi přívětivější.

„Zatím vše pokračuje podle plánu. Nádraží by mělo být na konci srpna hotové,“ řekl mluvčí Správyželezniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Největší výluka pak Brno čeká od 8. prosince. Kvůli rekonstrukci zabezpečovacích zařízení bude na dolní nádraží přesunuta veškerá dálková doprava.

Copyright 2005-2018 Moderní Brno