Hlavička 4
18.7.2018

Brněnští radní: Za podzemní dráhu měl primátor víc bojovat

Autor: Pavla Hloušková | Zdroj: brnenskydenik.cz

Podzemní dráha je pro přesun nádraží nutná, chceme o ní dál jednat, shodli se v úterý brněnští radní. Rozhodnutí vlády o přesunu bez stavby dráhy někteří z nich kritizují, primátor Petr Vokřál podle nich za takzvaný severojižní kolejový diametr nebojoval.

Podle náměstka primátora Martina Andera rozhodnutí vlády dokazuje, že s jeho stavbou vedení města ve skutečnosti nikdy nepočítalo. „Nedokážu uvěřit, že čelní představitel hlavní vládní strany ANO, primátor Petr Vokřál, nedokázal přesvědčit ministra dopravy k tomu, aby respektoval požadavek brněnských zastupitelů a spojil přestavbu brněnského uzlu s výstavbou diametru,“ uvedl.

Přesun nádraží
• Brněnští zastupitelé rozhodli o přesunu nádraží s podmínkou podzemní dráhy na konci února.
• Ministerstvo dopravy podpořilo jeho odsun k řece v květnu.
• Vláda minulý týden souhlasila s odsunem nádraží, ale bez stavby dráhy.

S vládním rozhodnutím nesouhlasí ani náměstek Matěj Hollan. „Peníze na modernizaci nádraží by měla vláda dát pouze tehdy, pokud bude prokázané, že to dopravně zcela jistě ve všech parametrech vyjde,“ zmínil.

O výstavbě podzemní dráhy bude s ministrem dopravy Danielem Ťokem jednat primátor Petr Vokřál a jeho první náměstek Petr Hladík. „Diametr je klíčový, bez něj se město dlouhodobě rozvíjet nemůže. Jeho stavba má ale rizika, třeba pokud bude nutné bourání památkově chráněných objektů. Na to je třeba vládu také upozornit,“ vysvětlil.

O přesunu nádraží ve variantě Řeka rozhodli brněnští zastupitelé na konci února a podmínili jej stavbou podzemní dráhy. S ní však vláda ve svém rozhodnutí z minulého týdne nepočítá.

Copyright 2005-2018 Moderní Brno